علی آقاعلی آقا، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 5 روز سن داره
آبجی عفیفهآبجی عفیفه، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره
شریفه بانوشریفه بانو، تا این لحظه: 4 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

بزرگ مرد کوچک، علی من

سلام.مامان یه فرشته پاک، که میخواد خاطرات پسر کوچولوش جاودانه بشه

دستور زبان جدید

1397/3/17 1:50
نویسنده : مامان علی
226 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گل پسرم

الهی فدات بشم بااون شیرین زبونیا و.کلمات قشنگی که گاها از خودت میسازی

اما کلمات:

باباله:دوباره

بیب:سیب

نیست:بیشتر چیزی تموم میشه میگی نیست شده

بداد:مداد

ماجی:ماژیک

دود:زود

هویی هویی:سرسره بازی

آمت:آمد

اوجی:اونجوری

مُقِه:لقمه

آله:آره

حاکی:خالی

هِنّو:لیمو

مُتَدا:مرتضی

ابل:اول

بباس:لباس

پیس پیس:آب پاش

باباگک:بادکنک 

اودت:املت

آپز:آب پز

پوگک:پوشک

 

تَد:سرد

 

 

اما جمله سازیت:خیلی بهتر شده و خیلی خوب جمله میسازی.البته با دستور زبان خاص خودت نه فارسی معیار.مثلا وقتی میخوای بگی اتفاقی نیفتاده،فعل مثبت رو با نه میاری

مثلا میخوای بگی من نیفتادم میگی :من اوفتاد نه

یا میخوای بگی بابانیامد میگی:بابا آمت،نه

کارتون تموم میشه:کارتون نیست شد

تموم نشده باشه:کارتو نیست نه

 

اما چندتا جمله ات بامعنی:

من مامان دوست: من مامانو.دوست دارم

کارتو آقا بد بود،نه:کارتونی که آقای بد داشت رو نمیخوام

من قل بابا:میخوام برم بغل بابا

آخ نشد:اتفاق بدی نیفتاد

خدا رَم تَد:خدا رحم کرد

شیشه تو پا علی، آجی،نه:شیشه توی پای علی و.آبجی نره.(اینو بعد شکستن لیوان میگفتی.)

 

وکلی جملات اینچنین که فعلا همینقدرشو یادمه

زنده و پیروز باشی عزیزکم

دوستت دارم

پسندها (5)

نظرات (3)

مامانیمامانی
17 خرداد 97 10:08
محبت
عمه فروغعمه فروغ
17 خرداد 97 13:30
ای جانم هزارماشاللهمحبتشنیدن جمله های غلط غلوط و شیرین بچه ها خیلی حس خوبی به آدم میدهبغل
مامان علی
پاسخ
آره واقعا
مامان و بابای حلما و حسینمامان و بابای حلما و حسین
17 خرداد 97 17:06
ماشاءالله به این بزرگ مرد کوچک و شیرین زبونیاش👏👏👏👏🌼🌼🌸🌸🌸🌺🌺🌹🌷🌷
مامان علی
پاسخ
ممنون عزیزم